Moje cesta k minimalismu ve financích

20.11.2011 22:23

Moje snaha zavést minimalismus do svých osobních financí (které kdysi nebyly nikterak k chlubení) mě přiměla k přehodnocení mého přístupu k penězům. Najednou jsem viděl všechno pod jiným světlem.

Uvědomil jsem si, že nechci žít od výplaty k výplatě a stresovat se, jestli budu mít dost peněz na splácení půjček. Chtěl jsem vlastně úplný opak. A to jsem si stanovil jako svůj cíl:

  • chci být BEZ DLUHŮ
  • chci mít peníze na to, abych mohl zkusit zajímavé věci - poznat cizí země, zkusit nové sporty, jídla, řemesla...
  • chci mít vlastní pozemek a pěstovat si zdravou zeleninu
  • chci být schopen pomoci rodičům nebo sestře, pokud by měli nějaké problémy
  • nechci být boháčem, ale mít finanční svobodu

Tak jsem se pustil krůček po krůčku směrem k tomuto cíli.

  1. Nejdříve ze všeho jsem zjistil, za co všechno utrácím a co z toho je zbytečné.
  2. Rovněž jsem probral své věci abych zjistil, že 70% z nich nepotřebuju a mnohé z nich se dají prodat.
  3. Začal jsem žít skroměji a o svých výdajích více přemýšlet.
  4. Tak jsem pomalu dostával své finance pod kontrolu.
  5. Ušetřené peníze jsem všechny věnoval na vyrování dluhů.
  6. Prvního cíle - vyrovnání dluhů - jsem dosáhl zhruba za dva roky a parádně jsem to oslavil (minimalisticko-maximalisticky)! luxusním šampaňským.
  7. Od tohoto okamžiku jsem "plnil prasátko", abych si mohl dopřát trochu toho minimalistického luxusu.
  8. Přestal jsem sloužit penězům a ony začaly sloužit mě.
  9. Zjistil jsem, že minimalismus v životě a ve financích spolů úzce souvisí, že právě tohle je životní styl, který mi vyhovuje.
  10. Pořizoval jsem si pouze věci, které jsem potřeboval, ale kvalitní a ty, které se mi líbily.

To, že jsem zvládám své osobní finance mě naplňuje sebevědomím a pýchou. Něco jako zkrotit divoké zvíře... Jsem na sebe hrdý.

Přemýšlím o každé věci, jestli stojí za to, abych ji pustil do svého skvělého života - o zbytečné krámy nemám zájem.

Cesta k minimalismu je zajímavá a zábavná cesta, na které potkáte spoustu motivačních prvků. Vidíte postupně, jak se váš život zjednodušuje a uvolňuje od zbytečností. A to se promítá do všech oblastí. Mě se to tak líbí.